KÖP & LEVERANSVILLKOR

LEVERANSER

Fiskedags samarbetar primärt med Dhl Freight och Postnord. Normalt skickas alla beställningar inom 1–2 arbetsdagar.  Allt skrymmande skickas till närmaste Dhl ombud. 

FRAKTEN

När du handlar hos oss tillkommer normalt en fraktavgift, om inget annat anges på webbplatsen. Fraktkostnaden varierar beroende på vilket fraktalternativ du väljer och visas alltid i samband med ditt köp.

Vi tillämpar fri frakt vid ordervärde över 999kr (detta gäller inte skrymmandeprodukter så som spö, väskor, elmotorer, mäsk, tyngre paket än 2kg mm)

Fraktkostnaden framgår i kassan

För beställningar under 999kr tillkommer en enhetsfrakt på 69:-

Försändelser till övriga Norden och övriga Europa tillkommer alltid frakt på alla paket.

PAKET SOM EJ HÄMTAS 

Om du som kund beställer från oss och inte hämtar ut paketet på posten, kommer vi att debitera en avgift för frakt, returfrakt och hantering. För större paket som anses vara "skrymmande" kan en extra kostnad tillkomma.

ÅNGERRÄTT 

Vid köp av våra produkter har du alltid rätt till ångerrätt. För att återlämna en produkt måste den vara i obruten förpackning och i samma skick som vid leveranstillfället. Vi rekommenderar att du kontaktar butiken innan du returnerar produkten för ytterligare information och instruktioner. Du kan nå oss via telefon på 040949763 eller via e-post på info@fiskedags.se.

Ångerrätten gäller i 14 dagar från inköpsdatum. Vid retur av produkter som har beställts online är det kunden som ansvarar för returfrakten. Produkter som ska returneras bör skickas till oss som företagspaket för att säkerställa leveransen. 

Returen skickas till:

Polmax ab / Fiskedags

Östra Hindbyvägen 30

21374 Malmö

info@fiskedags.se

REKLAMATIONER 

För att göra en reklamation ber vi dig vänligen att inleda processen genom att skicka ett e-postmeddelande till oss via vår kontaktsida på info@fiskedags.se. Beskriv tydligt vad som är fel med produkten och om möjligt, vad som kan ha orsakat problemet. Om det rör sig om skador, vänligen bifoga bilder på skadan samt en kopia av kvittot/ordernumret. 
I de flesta fall är det leverantörerna som bedömer om reklamationen är godkänd eller inte. Därför behöver vi returnera produkten till oss för att sedan kunna visa eller skicka den vidare till leverantören. Vanligtvis tar hanteringstiden för en reklamation mellan 1-4 veckor, men vi strävar efter att behandla dem så snabbt som möjligt.
Det kan dock ibland ta längre tid, men det är ovanligt. Vi strävar alltid efter att hantera reklamationer så fort som möjligt för att ge dig bästa möjliga service. 

GARANTI 

Alla varor som säljs via Fiskedags.se eller i vår butik omfattas av garantier. Garantitiden varierar beroende på varumärke, produkt och liknande och kan sträcka sig från 1 till 5 år.

BETALNINGSVILLKOR

KORTBETLANING
Vi använder oss av MASTERCARD & VISA

FAKTURA
Vid val av fakturabetalning samarbetar vi med Klarna AB, vilka utför en kreditupplysning som måste godkännas för att köpet ska kunna slutföras. För att använda faktura som betalningsmetod behöver du uppge ditt personnummer. Du måste även vara minst 18 år gammal och inte ha några betalningsanmärkningar för att kunna genomföra köpet.
En del av våra fakturor är outsourcade till Klarna AB. Klarna ansvarar för eventuella förseningar av betalning och den dröjsmålsränta som kan tillkomma är satt till 7% per månad.


RESERVATION

Fiskedags reserverar sig mot felaktigheter i innehållet i vår webshop. Vi reserverar oss rätten att i efterhand korrigera priser, bilder och produkttexter som tryckts felaktigt samt tekniska problem i vår webshop.


JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.